03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Förlust mot Falun i finalen!

25 augusti 2019 17:37

Det blev tillslut förlust med 3-5 mot IBF Falun i finalen av deras egna cup, Falun Floorball Open.

Matchen öppnade så som man förväntar sig en match mellan världens två bästa klubblag ska öppna sig. Full fart framåt och full fart in i sarghörnen. Efter dryga fem minuter av matchen kunde Omar Aldeeb sätta ett ledningsmål för Falun men Storvreta replikerade nästan direkt genom Valdemar Ahlroth. Trots en missade straff från Alexander Rudd kunde sen Ahlroth också ge Storvreta ledningen efter 9:14. Men resten av perioden tillhörde sen Falun som kunde gå iväg till en 2-4 ledning efter första perioden.

Den andra perioden gav Storvreta tre lägen i powerplay som man inte lyckades förvalta trots en handfull riktigt bra chanser. Istället är det Faluns Alexander Galante Carlström som utökade Faluns ledning genom att sätta sitt andra mål i matchen.

I den tredje perioden låg Storvreta på och skapade en stor del chanser. Man lyckades också näta genom Fredrik Lindholm som lyckades få in den från precis framför mål. Storvreta skapade sen rejält tryck när de tog ut målvakten men Falun var lika nära att få in den i öppen kasse. Det blev inga fler mål och Falun kunde ta hem sin egen cup efter finalseger med 3-5.

Matchstatistik IBF Falun vs Storvreta IBK 5-3

Matchen var tät, fysisk och publiken levde sig med. En sak är säker, ingen var besviken på underhållningsvärdet. Chans till revansch redan 24 september när det är dags för SSL-premiär i IFU Arena.