Robin Nilsberth ”Såklart extra roligt”

5 september 2019 10:39

I helgen väntar Finnkampen för flera av Storvretas spelare. Robin Nilsberth berättar om sina förväntningar på matchen mot Finland och avslutningen av försäsongen.

Hur känns det så här långt in i säsongen?
− Det känns bra. Vi tränar hårt och förbereder oss för en ny säsong. Det märks att vi ligger längre fram i spelet än vad vi gjorde ifjol, vilket bådar gott!

I helgen väntar Finnkampen, vilka förväntningar har du?
− Roligt att spela landskamp igen och matcherna mot Finland är något extra. När man tittar på landslagsschemat så är det inte så många tillfällen vi har mellan mästerskapen, så det gäller att få ut så mycket som möjligt av varje samling, berättar Robin Nilsberth.

Blir intensiv samling med en match?
− Ja, vi hinner med två träningar och en match. Med så mycket träningsmatcher som det ändå är den här tiden passar det ganska bra.

Vilka personliga mål kommer du ha på Finnkampen?
− Att vi vinner är alltid nummer ett. Personligen är det som vanligt ett hårt och rejält spel från bakplan!

Kul med landskamp på hemmaplan?
− Det är såklart extra roligt. Förhoppningsvis får vi ett bra publikstöd i ryggen!

Sen väntar Happee, vad blir viktigt de sista träningsmatcherna?
− Att vi börjar sy ihop alla delar. Vi har inte spelat så många matcher ännu utan fokuserat mer på att träna hårt. Det blir genrepet inför seriestarten så jag hoppas att vi kommer in i alla rutiner som hör till matcherna, avslutar han.

Lördag 17:00 spelar svenska herrlandslaget mot Finland i Lerum Arena. Läs mer om hur du kan följa Finnkampen här.

Snart väntar dubbelmöte med finska laget Happee. Lördag den 14 september med matchstart 16.00 och söndag den 15 september med matchstart 13.30, båda matcher i Storvreta IBK Idrottshall i Storvreta.

Den 24 september är det sen dags för premiär av världens bästa innebandyliga – SSL! Säkra din plats för hela säsongen genom säsongskort här!