Simon Götz ”Fart och glädje”

27 oktober 2019 10:00

Precis innan bussen rullade iväg mot Helsingborg kollade vi läget med Simon Götz som nu åter är redo för spel.

Idag spelar Storvreta bortamatch i Svenska Superligan mot FC Helsingborg i Helsingborg Arena med start 17:00. Imorse rullade laget iväg med Gimo Buss men strax innan var det dags för intervju med Simon Götz.

Tillbaka efter lite besvär med hjärtat?
– Jag har fått lite hjärtklappningar så vi tänkte vi skulle kolla upp det innan jag kunde börja spela ordentligen igen men nu verkar allt vara i sin ordning så det är inga problem.

Vad tycker du om eran senast match?
– Visbymatchen är väl inte så mycket att säga om. Vi kommer ut och gör det vi ska och får ganska bra träff medan Visby inte är så bra lag som vi och då blir det så, säger Simon Götz.

Börjar ni känna någon press att hålla förlustnollan hela säsongen?
– Nej, vi har ingen press. Den enda motståndaren vi har egentligen är oss själva. Vi fortsätter gå tillbaka till det och tänker att vi ska slå oss själva och då kommer det kunna gå riktigt riktigt bra.

I eftermiddag väntar alltså Helsingborg?
– Bra match. Jag tror de kommer vara ganska defensiva, släppt in få mål nu i början av säsongen men jag tycker vi scoutat de bra så det kommer nog gå vägen, säger Simon Götz.

Snackas om storpublik, kan bli rolig match?
– Absolut! De har ju väldigt fin arena också och enormt stora publikmöjligheter så om det kommer bli nästintill fullsatt i alla fall då kommer det bli bättre tryck för oss på plan också.

Och vad ska vi förvänta oss av dig idag?
– Fart och glädje.

Matchen mot Helsingborg drar igång 17:00 men redan 16:30 kommer ett gäng supportar samlas på Pitcher´s för att ladda och se matchen tillsammans, läs mer här.

Du kan också se den på SSLplay här.