Viktig match inför VM-uppehållet!

30 november 2019 09:43
Dam

Idag spelar Storvreta hemma mot Älvsjö AIK i IFU Arena klockan 14:00 och det är en riktigt viktig match inför det stundande VM-uppehållet.

Resultatmässigt har Storvretas Allsvenskalag blandat och gett den här säsongen. Man har stått för strålande insatser mot topplag som Falun och besegrat topplaget Bele Barkarby. Men man har också tappat poäng mot bland annat Alunda.

Nu ligger Storvreta på en sjätteplats i tabellen med 16 poäng men det skiljer bara fem poäng upp till en andraplats, som skulle innebära kvalspel till SSL. Idag väntar match mot Älvsjö som ligger en poäng före Storvreta i tabellen.

Senast blev det seger mot AIK med hela 5-0 så Storvreta har tuggat igång och är riktigt taggade inför dagens match. Räkna med en fartfylld match där inget lag vill ge en tum!

− Väldigt vassa, det gäller att vara på tå från början, sa Emelie Ronsjö om Älvsjö i en intervju tidigare.

Sen väntar uppehåll för Dam-VM i Schweiz innan serien tuggar igång igen den 21 december när Hammarby kommer till Storvreta IBK Sporthall.

Men idag ligger allt fokus på Älvsjö i IFU Arena med start 14:00, vi ses där!