Niklas Winroth “Det har varit grymt!”

7 maj 2019 06:59

Efter det historiska sjätte SM-guldet har Storvretas spelare fått berätta lite om finalen, guldkänslan och sommarens Storvreta Summercamp, nu Niklas Winroth.

Nu när lite tid gått, hur ser du på finalen?
– Med lite distans till matchen så känns det såklart väldigt bra på sättet vi vann. Även om Falun började bra och fick utdelning så tycker jag att vi vinner rättvist i slutändan. Vår defensiv och Klintstens målvaktsspel blev nycklar och jag tycker vi gör det riktigt bra, konstaterar han.

Berätta lite om känslorna kring att säkra detta historiska guld.
– Det är såklart otroligt häftigt att få vinna med det här laget, alla krigar, bidrar och är delaktiga oavsett roll och det är det som gör att vi vinner tillslut. Såklart häftigt såhär i efterhand att bli historiska och första lag till 6 SM-guld även om det inte var något vi brydde oss om speciellt mycket under tiden.

Vilka nycklar ser du till att ni gick hela vägen denna säsong?
– Vi är och spelar som ett lag hela vägen. Som jag var inne på tidigare så bidrar alla spelare och ledare med allt de kan och när vi gör det så är vi väldigt svårslagna. Sen har vi såklart extrema vinnarskallar i laget och detta har ju skapat en kultur där vi bara vill vinna, fortsätter Niklas Winroth.

Vilka intryck tar du med dig från tiden efter finalsegern?
– Nej men först och främst en stor glädje och härlig känsla såklart, det har varit några sköna dagar där vi kunnat fira så det har varit grymt!

Summercamp hägrar i augusti, vad ska deltagarna förvänta sig?
– Som vanligt ett proffsigt upplägg och en rolig upplevelse.

Storvretas SSL-lag har nu ledigt ett tag innan man får inleder jakten på nästa titel.

Under Storvreta Summercamp blir man tränad av svenska mästarna, läs mer och anmäl er här!