Idag 1 match
Måndag

Jimmie Pettersson ”Vi är superglada och supertaggade”

8 december 2020 08:00

Under en samling med laget berättade Jimmie Pettersson något som fick många olika reaktioner med en gemensam nämnare, glädje. Läs mer om nyheten och lite om vad han tror om kommande hemmamatchen i SSL mot Kalmarsund.

Nyligen släppte du en stor nyhet i dina sociala?
− Det stämmer, går allt som det ska så blir vi föräldrar till trillingar i vår.

När förväntas de?
− Beräknat förlossningsdatum är 29 april men med tanke på att det är tre så tar man ut dem på ett bestämt datum, oftast tidigare.

Hur reagerade laget när du berättade?
− Mest skratt och positivt. Men det är klart att det låter speciellt när jag börja säga att det inte bara var ett barn och det var heller inte bara två, så förmodligen blev de flesta lite chockade också. Men superglada för vår skull! Avslöjar Jimmie Pettersson.

Lär bli en stor livsförändring?
− Det kommer det nog bli, man vet ju inte alls hur det kommer vara. Samma som man inte visste när man fick sitt första barn, men man får ta det som det kommer. Men det blir ju absolut skillnad från att ha ett barn till fyra. Sen är det ju lite att fixa med innan, det ska fixas större bil, vagnar, bilbarnstolar och så större boende. Så vi har att göra de här veckorna nu innan. Så blir det förstås mycket mer att göra med blöjbyte, mat och allt sånt där. Men vi är superglada och supertaggade så det ska gå alldeles utmärkt.

Annars väntar Kalmarsund runt hörnet, vad tror du det blir för match?
− Det blir absolut en tuff match, Kalmarsund har ju börjat säsongen starkt. Så det gäller att vi kommer dit och stämplar in ordentligt. Svårt svara på hur exakt matchen blir men det gäller att vi gör våra uppgifter ordentligt och inte tummar på något. Så ska det gå bra!

Vad tror du blir avgörande?
− Lite det jag är inne på med inställningen. Kalmarsund har en bra streak med vinster och kommer förmodligen med bra självförtroende. Så vi behöver verkligen stämpla in och göra jobbet. Så inställningen blir avgörande, avslutar han.

Matchen mot FBC Kalmarsund spelas nu på lördag i IFU Arena med start 17:00 i IFU Arena och ses på SportExpressen Play och UNT.se.