03 Mar 2 matcher

Rosén sabbade festen - hattrick i Mullsjös vinst

6 mars 2018 22:00
SSL Herr

Storvreta tvingas vänta med att säkra sin serieseger. Målfesten med Mullsjö slutade i förlust, sedan Isaac Rosén bjudit på tre fullträffar inför hemmapubliken.

Mullsjö - Storvreta 13-8 (5-1, 4-4, 4-3)

Mål Mullsjö: Isaac Rosén 3, Kim Ganevik 2, Petter Van Keppel 2, Anton Vestlund 2, Viktor Wibring, Johan Nygårdh, David Gillek, Gustav Svensson

Mål Storvreta: Jimmie Pettersson 2, Niklas Winroth 2, Tobias Gustafsson 2, Albin Sjögren, Valdemar Ahlroth

En poäng - det var allt som Storvreta behövde för att kvittera ut sin serieseger redan på tisdagen. Bortamötet med Mullsjö, stärkta av två raka vinster, visade sig dock snabbt bli en allt annat än enkel resa. Glödhete Kim Ganevik skickade ledningsbollen i nät för västgötarna redan efter en minuts spel och därifrån rullade det sedan på.

Petter Van Keppel och David Gillek ökade på till 3-0 innan ens åtta minuter hade passerat, innan Valdemar Ahlroth reducerade för Storvreta. Mullsjö replikerade en stund senare och två nya hemmamål ordnade de smått makalösa siffrorna 5-1 in till den första periodvilan. I mittenakten tog sedan Storvreta upp kampen ordentligt, men något stopp bakåt fick inte serieledaren.

Istället sprang Mullsjö in med fyra ny mål, tre av dem signerat Isaac Rosén. Efter att ha gjort såväl 6-2 som 8-3 stängde Rosén igen den andra perioden med att fullborda sitt hatrick. Det betydde 9-5 och en fyramålsledning som var intakt inför tredje. Där fortsatte också de båda lagen att byta nätrassel med varandra, men någon större dramatik blev det inte.

Det såg Mullsjö till genom att hålla Storvreta på tryggt avstånd. Ganevik avslutade till sist den galna tillställningen med att skjuta 13-8, en seger som tog Mullsjö närmare topp femplaceringarna. För Storvretas del innebar resultat att lagets elva matcher långa vinststreak fick ett slut. Förstaplatsen håller dock Uppsalalaget fast vid - med tre poängs marginal inför helgens slutomgång.