03 Mar 2 matcher
Borta
Storvreta
STO

Storvreta vann derbyt inför storpublik

25 januari 2018 21:13
SSL Herr

Uppsaladerbyt blev aldrig riktigt spännande. Efter ett tidigt Storvreta-mål kunde aldrig Sirius hämta sig och Storvreta plockade bekvämt tre poäng av rivalen.

Sirius-Storvreta 3-8 (0 - 3, 3 - 4, 0 - 1)

Mål Sirius: Kevin Söderling 3.

Mål Storvreta: Albin Sjögren, Robin Nilsberth 2, Victor Andersson, Filip Stenmark, Emil Helmrich, Valdemar Ahlroth, Jimmie Pettersson.

Inför en 2573 människor stor derbypublik kunde Storvreta redan efter en och en halv minut ta ledningen genom Albin Sjögren och tack vare ytterligare två mål och en tät defensiv under den första perioden kunde Storvreta gå till pausvila med en 3-0-ledning. Och trots en fin form med många vinster på sistone blev den uppförsbacken för brant för Sirius, som aldrig riktigt repade sig.

Tidigt i den andra perioden hade Storvreta ryckt åt sig en 5-1-ledning efter att bland annat Robin Nilsberth gjort mål, hans andra i matchen. Innan den andra perioden var slut hade inte bara Storvreta skaffat sig en 7-3-ledning, även hemmalagets Kevin Söderling hade något att fira, eller åtminstone trösta sig med. Han prickade nämligen in tre mål i mittperioden och kunde således titulera sig hattrick-skytt.

Den tredje perioden blev målfattig och Storvreta kunde säkra hem matchen genom att sätta periodens enda mål, Jimmie Pettersson var det som satte matchens sista balja. Storvreta plockar därmed tre viktiga derbypoäng som hjälper dem i jakten på Falun och seriesegern. Sirius får kämpa vidare i kampen om en slutspelsplats.