03 Mar 2 matcher

Enström avgjorde - Falun vann i slutsekunden

3 januari 2018 20:55
SSL Herr

Alexander Galante Carlström saknades, då klev radarpartnern fram som hjälte. Rasmus Enström sköt Falun till vinst i tungviktsmötet med sitt sena förlängningsmål mot Storvreta.

Falun - Storvreta 7-6 e.förl. (0-2, 3-1, 3-3, 1-0)

Mål Falun: Alexander Hallén 3, Rasmus Enström 2, Omar Aldeeb 2

Mål Storvreta: Jimmie Pettersson 2, Robin Nilsberth 2, Victor Andersson, Niklas Winroth

Falun tog hem det laddade prestigemötet med Storvreta. Men tungviktskampen i JALAS Arena skulle inledas bäst av gästerna, som åtta minuter in tog ledningen genom Victor Andersson. Jimmie Pettersson utökade siffrorna till 0-2 i den första perioden slutminut och Storvreta gick till vila med ett övertag.

Det övertaget växte till hela tre bollar, när Robin Nilsberth tidigt in i mittenakten slog till. Falun var där i brygga, men skulle hämta sig tillbaka genom tre raka fullträffar. Rasmus Enström, Alexander Hallén och Omar Aldeeb utjämnade till 3-3 innan den andra perioden var över.

I tredje fortsatte målen att falla åt båda håll. Storvreta tog sig upp i dubbla ledningar, den andra gången till 4-6 innan Hallén först reducerade och Aldeeb sedan kvitterade för Falun. Det innebar förlängning, en förlängning som med klockan på 4.59 avgjordes sedan Rasmus Enström hittat nätet till 7-6. Lagkaptenens andra mål i matchen betydde bonuspoäng till Falun som nu är sex poäng före Storvreta i tabelltoppen.