06 Jan 1 match

Jimmie Pettersson derbyhjälte för Storvreta

26 december 2017 17:10
SSL Herr

Det var en tät och jämn derbykamp som annandagen bjöd på i Uppsala när Storvreta besegrade Sirius med 6-3. Hemmalagets stora matchhjälte blev Jimmie Pettersson som bjöd på tre mål.

Storvreta-Sirius 6-3 (1-1, 0-1, 5-1)

Mål Storvreta: Jimmie Pettersson 3, Tobias Gustafsson, Victor Andersson, Henrik Stenberg.

Mål Sirius: Jakob Drews, Johan Widh, Johan Elfving.

Det var annandagsinnebandy på agendan i IFU Arena i Uppsala där hemmalaget Storvreta tog sig an lokalrivalen Sirius. Hemmalaget öppnade starkast och tog också ledningen genom Jimmie Pettersson. En ledning som man såg ut att ta med sig in i pausvilan, men med endast 40 sekunder kvar av första perioden prickade Jakob Drews in 1-1 för gästerna.

Den täta derbydrabbningen fortsatte in i den andra perioden där gästerna skulle ta ledningen. Halvvägs in i mittronden hittade Johan Widh rätt efter förarbete av Jakob Drews.

Hemmalaget skulle dock komma tillbaka. Tobias Gustafsson fortsätter att leverera för Storvreta och i inledningen av den tredje perioden satt 2-2 i nät. Lagen fortsatte att följas åt. 2-3 av Johan Elfving fick stå sig i sju minuter innan Victor Andersson satte 3-3 för hemmalaget. Därefter klev kvällens stora matchvinnare fram.

Hemmalagets Jimmie Pettersson gjorde sitt andra och tredje mål för kvällen, när han med två snabba mål satte 4-3 och 5-3 för Storvreta i matchens slutskede. Efter det kunde inte Sirius komma ikapp och Storvreta tog hem annandagens samtliga poäng efter seger med 6-3.