Dags för hemmamatch mot Mullsjö!

10 mars 2019 13:59

Dags för grundseriens sista hemmamatch! Dags för toppmötet mellan Storvreta IBK och Mullsjö AIS. Här hittar du Storvretas startformationer och mer.

Storvreta går in i grundseriens sista hemmamatch med fem raka segrar och säkrad serieseger! Senaste matchen blev en rejäl målfest borta mot Linköping. Segern skrevs till 8-7 på övertid efter att lagen turats om att göra mål och Alexander Rudd tillslut tryckt in segermålet! Albin Sjögren satte två av målen och fortsätter jaga årets poängligatitel. Victor Andersson, Niklas Winroth, Jimmie Pettersson, Alexander Rudd och Tobias Gustafsson fick alla med sig ett mål och en assist ifrån matchen mot Linköping.

Mullsjö vann sin senaste match, hemma mot Sirius i torsdags, med hela 10-6. Kim Ganevik stod för fyra mål och Anton Vestlund fick med sig ett hattrick! Segern innebär att Mullsjö har sex raka segrar och bra form inför dagens match. Mullsjö återfinns på en tredjeplats i tabellen. Andraplatsen är utom räckhåll men Mullsjö är jagade och behöver poäng för att bibehålla sin plats och chans att välja motstånd i kvartsfinalen.

Dagens matchvärd är City Gross som har drivit familjeägda stormarknader sedan 1993 med ett enda mål, att verkligen göra skillnad. Därför gör de inte som andra matbutikskedjor. Istället erbjuder de färskt svenskt kött som är styckat och packat i butik av kunnig personal, manuella diskar för fisk och skaldjur från hållbara bestånd, nybakt surdegsbröd från egna bagerier och Sveriges bredaste livsmedelssortiment. Läs mer på deras hemsida www.citygross.se.

Du hinner fortfarande säkra dina biljetter här och bege dig till IFU Arena!

Storvreta startar enligt följande mot Mullsjö AIS:

I mål
Viktor Klintsten