03 Mar 2 matcher

Om upphörandet av tjänsten som sportchef för Kim Knudsen

15 februari 2018 21:55
Förening

Överenskommelse om ett upphörande av anställningen som sportchef.

• Storvreta IBK vill först och främst dementera och beklaga uppgifterna i tisdagens artikel i UNT. Det var olyckligt, att denna information kom ut då, eftersom vi tillsammans med Kim Knudsen hade överenskommit om ett gemensamt pressmeddelande. Vi hänvisar därför till nedan meddelande, säger Kent Mattsson, representant för Storvreta IBKs styrelse

Storvreta IBKs sportchef Kim Knudsen har kommit överens med Storvreta IBKs styrelse om ett upphörande av anställningen som sportchef. Kim Knudsen, som i 2012 anställdes som klubbchef i Storvreta IBK och sedan under en längre period även jobbade som både klubb- och sportchef för att sedan juni 2016 helt och fullt övergå i tjänsten som sportchef, har nu kommit överens med Storvreta IBKs styrelse om ett upphörande av tjänsten.

Sportcheftjänsten försvinner helt och parterna anger som skäl till detta, att det inte längre finns ekonomiskt utrymme för en sådan tjänst inom organisationen. Storvreta IBK måste bland annat banta personalkostymen för att förbättra ekonomin, så att föreningen kan beviljas elitlicens juni 2019. Därmed lämnar Kim Knudsen Storvreta IBK efter 5½ år i föreningen.

• Det har varit både roliga och tuffa år i Storvreta IBK, en spännande period i mitt arbetsliv. Först i rollen som klubbchef, sedan utmaningen att inneha både klubb- och sportchefrollerna och så slutligen enbart som sportchef med den spännande uppgiften att bygga organisationerna och utveckla de bästa möjliga förutsättningarna för elitsatsningen inom herr-, dam- och juniorverksamheterna, säger Kim Knudsen och fortsätter

• Jag vill rikta ett Stort Tack till alla spelare, tränare och ledare samt kollegor för ett bra samarbete och jag kommer givetvis med stor entusiasm följa framför allt herr- och damlagens spännande slutspel fram mot förhoppningsvis en ny SM-final för SSL-laget och för damerna uppflyttning till Allsvenskan. Sedan får vi se vad framtiden ger för nya spännande utmaningar för mig.

• Vi vill rikta ett stort tack till Kim Knudsen för alla hans insatser och för sitt stora engagemang i Storvreta IBK först som klubbchef och sedan i rollen som sportchef. I rollen som sportchef har Kim framgångsrikt bland annat ansvarat för uppbyggnaden av organisationen runt föreningens SSL-lag och damlag samt för vår juniorverksamhet. Han har även ansvarat för kontrakteringen av spelare till våra starka representationslag. Under Kims tid som sportchef har herrlaget lyckats ta ett fjärde SM-guld och i skrivande stund kan vi med glädje konstatera, att såväl SSL-laget som vårt damlag leder serierna, sammanfattar klubbens styrelserepresentant Kent Mattsson och tillägger att styrelsen önskar Kim all lycka till i framtiden.