03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Storvreta IBK skriver 2-års kontrakt med Rasbo-forwarden Michael Jansson

23 maj 2017 16:00

Storvreta IBK hade under förra säsongen Rasbo IKs 17-åriga stortalang och U19-landslagsspelare Michael Jansson på en dubbel licens. Nu har Storvreta IBK kommit överens med Micke Jansson om ett 2-årigt kontrakt, där Michael under kommande säsongen fortfarande skall tillhöra Rasbo IK och representera föreningens JAS-lag men samtidigt även fortsätta spela med Storvretas SSL-lag på en dubbel licens. Sedan kommer Michael Jansson ansluta helt till Storvreta IBK som Storvretaspelare under säsongen 2018-2019.

Michael Jansson är glad för fortsättningen med Storvreta IBK och ser fram emot nya spännande utmaningar: ─ Det skall bli jättekul att få fortsätta med SSL-utmaningen under de kommande två säsongerna och att få möjligheten att fortsätta utvecklas i en så stark tränings- och matchmiljö som Storvretas. Det skall bli kul att få komma närmare de etablerade Storvretakillarna som har tagit emot mig på ett jättebra sätt, uttalar Michael Jansson ─ Jag skall fortfarande jobba med det fysiska och bli starkare och jag skall utveckla min spelförståelse, så att jag kan hantera passningar i högre tempo. Sedan får jag fortsätta slipa på skottekniken och så i övrigt våga ta för mig, avslutar Michael Jansson. Storvreta IBKs chefstränare Stefan Forsman är riktigt glad över nya kontraktet med Micke Jansson: ─ Det känns mycket bra med ett nytt avtal, som dessutom byggs upp på en ny dubbel licens, som kommer garantera Micke speltid. Det är viktigt för en ung kille, där SSL-belastningen stundtals kommer bli mycket tuff och formen kommer gå upp och ned. Han tog sig redan långt förra säsongen och skall nu upprepa och ta nya steg, säger Stefan Forsman och fortsätter ─ Micke Jansson är en mycket stor talang med ett fantastiskt bra huvud, han är en utpräglad målskytt och håller nu på att bygga upp sig fysisk. Han är orädd och kommer gå in i närkamperna. Vi måste vårda honom som den stora talangen han är, han blir en kommande storspelare och skall nu vänja sig vid tempot och att bli snabbare i besluten, avslutar Forsman.