06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Kristofer Widlundh ”Det är extremt ärofyllt”

21 april 2019 08:59
SM-finalen

På lördag den 27 april kommer Kristofer Widlundh vara med i sin första SM-final. Han får analysera läget inför finalveckan, blicka mot det röda havet och avslöja vad som talar för guld.

Klar för din första SM-final, vilka känslor får du?
− Det är häftigt, det är någonting annorlunda och det är någonting få får vara med om. Det är extremt ärofyllt och roligt att få vara en del av det, säger Kristofer Widlundh.

Hur ska SM-finalveckan se ut för att optimera laget?
− Det ska se ut som den brukar göra. Vi ska inte ändra så mycket på strukturen utan vi ska behålla strukturen och rätta till detaljer och träna på det vi behöver träna på.

Känner du någon press att Storvreta måste vinna SM-guld?
− Nej det tycker jag verkligen inte. Vi är ju ett lag som kandiderar om att vinna SM-guld likt alla andra lag. Sen att det har skett fler gånger och det är klart man har den synen att vi ska i Globen och vi ska kunna vinna. Det är inte en press, det är bara en syn på oss som förening, som lag och det är någonting vi kan leva med utan problem.

Vilka hot ser du hos Falun?
− Nämen det är ett lag. Vi fokuserar inte så mycket på Falun. Det spelar ingen roll vilket lag som står på andra sidan det är en SM-final ändå, det är Globen, det är fullsatt. Vi har vårt spel och det är det vi ska fokusera på, vi ska inte fokusera på något annat.

Om jag säger röda havet, vilka tankar får du då?
− Jag får en fin tanke av att det är någonstans vid kortsidan på rundeln där. Det fullt med röda tröjor och en härlig publik som står bakom oss med stort hjärta och driver på och har varit med oss under en längre tid och som vill vara med och dela där här framgången.

Vad talar för att Storvreta står på toppen när allt tar slut? − Dels de vinnarskallar vi har i laget och framförallt den bestämdhet vi kan plocka fram just vid sådana här enskilda tillfällen. Det talar mycket för och sen att alla vill avgöra alla vill vara med och vinna och det är oerhört viktigt, säger Kristofer Widlundh.

Lördagen den 27 april är det alltså dags för SM-final i Globen! Storvretas biljetter släpps på tisdag 12:00, läs mer här.