Klintsten och Salming sponsrar Bägerfeldt med en CarbonX!

5 oktober 2017 17:10
Förening

Förra veckan tog Viktor Klintsten sig ner till en division 1-träning där han gav Frida Bägerfeldt en fjäderlätt CarbonX, en mask han och Salming Floorball sponsrar med.

När Frida Bägerfeldt från Storvreta IBKs division 1-lag hörde av sig med behov om en ny mask tyckte Viktor Klintsten att det kändes givet att hon skulle spela i en CarbonX. Salming Floorball var med på noterna och det tog inte lång tid förrän masken var levererad.

Frida Bägerfeldt är väldigt glad och nöjd när hon får sin CarbonX.
– Den är jättesnygg och väldigt lätt så det kommer bli en väldigt bra säsong!

CarbonX är en ny Salming mask för den här säsongen som Salming tagit fram med hjälp av just Viktor Klintsten.

– Jag tror det är världens lättaste mask, den är väldigt lätt och behaglig att ha på sig. Den underlättar för nacken. Jag har haft en del nackstrul då jag har haft en del tunga masker men den här lätt och jag tror att det underlättar, säger Viktor Klintsten.

Vid frågan om hur involverad Klintsten varit i maskens utveckling är han tydlig i sitt svar. – Väldigt mycket i hur den är formad och storleksmässigt och så!

Du kan beställa din egen CarbonX här!

Om CarbonX Den lättaste målvaktshjälm du någonsin har sett! Den här hjälmen har tagits fram tillsammans med en av världens bästa innebandymålvakt, Viktor Klintsten (Storvreta IBK och svenska landslaget). CarbonX väger endast ca 580 g och är därmed förmodligen lättast på marknaden. Hjälmen är tillverkad i materialet CarbonX, ett revolutionerande kolfibermaterial med mycket låg vikt, gjord med en hemlig sammansättning. Passar målvakter som vill ha en kombination av otroligt låg vikt och hög prestanda.