03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Niklas Winroth “Väldigt roligt och hedrande”

26 april 2018 09:00

Igår flög svenska herrlandslaget ner till Tjeckien för att vara med på Euro Floorball Tour. Med på planet fanns hela åtta Storvretaspelare. En av de är Storvretas förstacenter Niklas Winroth som gör comeback i landslaget.

Hur var resan ner?
− Den gick bra, en ganska kort flygresa utan problem så det var lugnt, berättar han.

Hur är det att vara tillbaka i landslaget?
− Väldigt roligt och hedrande såklart. Det var ju ett tag sedan jag var med så självklart ska det bli roligt.

Skönt att ha ett gäng lagkamrater med sig?
− Ja, självklart, men man är ju bekant med de flesta, men det är såklart en trygghet, fortsätter Niklas Winroth.

Vad förväntar du dig av matcherna?
− Det blir nog tre tuffa matcher mot bra och hungriga motståndare så det ska bli väldigt skoj.

Hur stort mål är VM?
− För att vara aktuell för VM så krävs såklart att jag fortsätter prestera nästa säsong. Jag kommer fokusera på det, sen finns det andra som tar beslut om man ska vara med eller inte.

Ni inleder mot Tjeckien, vad förväntar du dig där?
− Fet bli roligt att spela match igen. Jag ska spela mitt spel och suga åt mig så mycket jag kan av de mer rutinerade grabbarna, avslutar han.

Du ser alla matcherna i Euro Floorball Tour här.

Spelschema, Euro Floorball Tour, Brno, Tjeckien
Fredag 27 april 19.00 Sverige-Tjeckien