Viktor Klintsten ”Kvitto på att man har skött sig”

10 april 2018 10:20

Idag presenterades svenska landslagstruppen till EFT där Viktor Klintsten finns med. Ett kul besked inför kvällens semifinal i Mullsjö.

Hur känns det att vara uttagen till EFT?
− Det känns roligt såklart, ett kvitto på att man har skött sig i målet, berättar Viktor Klintsten.

Hur stort mål är VM i december?
− Med ny landslagscoach så har det blivit ett jättestort mål för mig. Men det är ett tag dit så det gäller att träna på ordentligt i sommar.

Närmast semifinal fyra, vad förväntar du av den matchen?
− Det kommer säkert bli en lika galen match som de andra. Det gäller att vi sliter som djur allihopa så ökar chanserna till en seger.

Tror du lagen kommer täppa till bakåt?
− Jag kommer göra mitt bästa för det. Men vet att vi båda har en bra offensiv så vi får se.

Tror du det kan bli matchboll på torsdag?
− Ja, det tror jag, avslutar han.

Ikväll 19:00 semifinal 4 borta i Mullsjö, du ser den på SSLplay här. På torsdag väntar sen semifinal 5 i IFU Arena, över 2300 åskådare senare, fullt på torsdag? Du hittar dina platser här.