Victor Andersson ”Ska bli skönt att få lyfta tungt”

4 december 2017 09:33

Det blev seger mot Örebro med 4-10 igår och riviga centern Victor Andersson satte två mål. Han berättar om matchen och blickar fram emot uppehållet innan nästa match, hemma mot Dalen 12 december.

Du ser Victor Anderssons två mål ovan.

Seger mot Örebro, berätta.
– Ja precis som i matchen mot Thorengruppen så gör vi två okej perioder men växlar sedan upp i sista när matchen ska avgöras och visar att vi är några klasser bättre än Örebro, berättar han.

Ännu en rejäl tredjeperiod som avgör?
– Ja precis, vi är inne i ett skönt momentum där vi tror på det vi håller på och vet att det kommer att bära frukt. Det känns mentalt speciellt när matcher står och väger och ska avgöras i tredje perioden. Vi har hittat ett bra koncept som vi ska försöka hålla fast vid.

Vad tycker du om din egen insats?
– Min egen insats var okej, ställer alltid höga krav på mig själv och på min omgivning. Tycker vi har spelat bra de senaste matcherna men inte förvaltat chanserna i mål. Men mot Örebro så blev det ett par mål för min formation och vilket bidrar till att känslan blir mycket bättre, fortsätter Victor Andersson.

Du fick med dig två fina mål?
– Två mycket fina mål, ett där Valle (Valdemar Ahlroth) släpper bollen mitt i en fint och lurar alla i hela hallen förutom mig och det är ju alltid ledigt nere i hörnet så det var bara att sätta dit den. Det andra var en patenterad V-löpning där jag smackade upp bollen i bortre krysset, inga konstigheter. Alltid kul att få bidra till laget med mål, mer sådant.

Hur var det att ha Red Eagles i ryggen i en bortamatch?
– Det var riktigt kul! De är grymma som även orkar ta sig till bortamatcherna, en stor eloge till dem.

Nu något av ett uppehåll sen väntar Dalen?
– Precis, ska bli skönt att få lyfta tungt och mycket några dagar innan det blir match igen, hinner inte jobba så mycket på biceps under säsongen annars. Det brukar ju bli tajta tillbakadragna matcher mot Dalen. Känns som ett lag som älskar att spela oavgjort, så att alla är nöjda efteråt. Så vi ska gå stenhårt för att vinna den matchen. Kom och kolla, det blir roligt! Avslutar han.

Nästa match är alltså tisdag den 12 december mot IBK Dalen från Umeå. Matchen drar igång 19:00, vi ses där!