Stjärnvärvning i hamn – Rasmus Sundstedt tillbaka i Storvreta!

12 april 2018 19:58

Under den femte semifinalen valde Storvreta att bjuda sin publik på en rejäl överraskning. Under den första periodpausen presenterades plötsligt att landslagsstjärnan Rasmus Sundstedt kommer tillbaka till Storvreta efter två år i Schweiz.

Kontraktet är skrivet på två plus ett år och Storvreta är mycket nöjda med att kunna presentera Rasmus Sundstedts återkomst inför storpublik.
− Våra medlemmar och supportrar är otroligt viktiga för oss så vi ville bjuda de på något riktigt extra. Rasmus Sundstedt är en spelare av högsta rang och det ska bli jätteintressant att se vad han kan tillföra detta lag, säger Storvretas vice ordförande Johan Carlström.

Efter Storvreta senaste SM-guld lämnade Rasmus Sundstedt Sverige för ett äventyr i alplandet med HC Rychenberg. Det två säsongerna i Rychenberg resulterade i silver i Swiss Cup och blev en lyckade sejour för Sundstedt, inte minst på ett personligt plan. Nu är han tillbaka i Sverige och kommer bidra till att vässa till Storvretas backsida ytterligare.

−Jag ser fram emot en nystart i Storvreta båda för mig och för laget med Andreas Harnesk. I och med att jag beslutade mig för att flytta tillbaka till Sverige var Storvreta ett lätt val. Jag kommer tillbaka för att vinna titlar och det kommer jag göra med Storvreta, säger Rasmus Sundstedt.

Rasmus Sundstedt blev nyligen uttagen till svenska landslagstruppen som ska spela Euro Floorball Tour i Tjeckien i slutet av april och gör att Storvreta har sju spelare med på turneringen.