Viktor Klintsten ”Är otroligt besviken”

4 januari 2018 08:19

Det blev förlust på övertid mot IBF Falun med 7-6 efter en svängig match. Viktor Klintsten stod för en högklassig insats i bortalagets mål men är besviken efter matchen.

─ Vi startade bra men när de får lite flow i spelet, då tycker jag att vi inte klarar av att hantera det. Vi låter de komma tillbaka hela tiden. Falun är ett bra lag men tycker vi är bättre och ska kunna hantera det, berättar Viktor Klintsten.

Du fick stå på huvudet ett tag?
─ Det var en helt okej insatts från mig. Släpper för mycket mål och vi vinner inte matchen.

Vad tycker du om er insats som helhet?
─ Vi gör en bra match men har lite oflyt idag, men jag tycker våra dippar blir för stora, forsätter han.

Vad tycker du om fyra mot fyra spelet?
─ Jag gillar fyra mot fyra. Det händer mycket.

Vad tar ni med er från matchen?
─ Jag vet inte, är otroligt besviken efter den här förlusten.

Storvretacupen i full gång annars, har du några kul minnen därifrån?
─ Man har ju vuxit upp med Storvretacupen. Pappa jobbade med den när jag var lite så jag åkte med han överallt och hela tiden. Har spelat massa roliga matcher också. Men tyvärr har jag aldrig fått vunnit den. Det är världens bästa cup helt enkelt, avslutar Viktor Klintsten.