06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Ännu en seger för Storvreta!

4 mars 2018 18:55
Dam

I grundseriens sista hemmamatch kunde Storvreta tillslut besegra Ludvika i division 1 GUD. Efter två jämna perioder kunde tillslut Storvreta dra ifrån och vinna med 7-3. Därmed tog Storvreta sin 23e raka seger i division 1.

Den första perioden är det främst Storvreta som har boll medan Ludvika backar hem och söker kontringar. De fåtal kontringar som bortalaget inleder fångas allt som oftast upp av hemjobbande Storvretaspelare. När avslut smyger igenom tar Frida Bägerfeldt hand om de. Storvreta spenderar långa stunder i Ludvikas zon men det är först efter 12:02 som Felicia Wallin trycker in 1-0. Innan perioden är över kan dock Marie-Louise Skålberg kvittera i powerplay, 1-1.

I den första halvan av den andra perioden växlar lagen mål med varandra. Hemmalagets Matilda Jansson ger Storvreta ledningen med 2-1 innan bortalagets Mathilda Kariluoma sätter 2-2. När perioden närmar sig den åttonde minuten kan sen Linnéa Hammar sätta 3-2. Strax därefter tar Viktor Matsenius timeout för att få ordning på sina trupper men det blir inga fler mål i den andra perioden.

I den tredje perioden utökar Storvreta sin ledning genom Elin Cordoba men Ludvika biter sig kvar i matchen och efter dryga åtta minuter sätter Johanna Södersten 4-3. Men duon Emma Johansson och Rebecka Larsson ser till att Storvreta får ett ordentligt grepp om matchen. Johansson står för assist till Larssons båda mål, 5-3 efter 11:56 och 6-3 efter 13:23. Med bara sex sekunder kvar kan dessutom Hammar spika slutresultatet 7-3.

Matchstatistik Storvreta IBK vs IBF Ludvika 7-3

Lördag den 10 mars väntar sista grundserimatchen, borta mot Hofors i Hoforshallen 14:00 och sen väntar kval! Du hittar vad som gäller för kvalet här.