03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Emma Johansson ”Härligt att få spela på hemmaplan”

8 november 2017 06:55
Dam

Seger senast mot Hedemora med 2-5 och nu väntar äntligen hemmamatch för Storvreta i division 1. Söndag 15:00 spelar man mot Falun i IFU Arena C. Emma Johansson berättar om den senaste vinsten och vad som väntar på söndag.

Hur upplevde du matchen mot Hedemora?
─ Vi var det spelförande laget hela matchen och hade ett väldigt stort spelövertag. Hedemora backade hem långt ner på egen planhalva och tightade till sitt försvar ordentligt så vi hade svårt att komma till ordentliga avslut. Vi gör dock fem mål men borde absolut ha gjort fler om man ser till hur matchbilden såg ut, berättar hon.

Vad tycker du ligger bakom att ni är obesegrade?
─ I år har vi en tydlig plan, hur vi vill spela och alla tror stenhårt på den idén. Vi har också haft väldigt hög träningsnärvaro och bra fart på träningarna vilket gör att vi kunnat spela ihop oss ordentligt. Vi är ett hårt arbetande lag och det är kul att det ger resultat.

Vad krävs för att de ska hålla säsongen ut?
─ Det krävs att vi fortsätter ha hög träningsnärvaro så att vi får ut maximalt på träningarna. Sen får vi inte bli för bekväma i serien och inte heller ta någonting för givet. Det är ju kul att få vara serieledare så jag hoppas vi biter så att vi får behålla den placeringen säsongen ut.

Nästa match väntar Falun, vad tror du det blir för matchbild?
─ Oj, svår fråga. Jag vet inte så mycket om Faluns division 1-lag. Vet däremot att de har ett lag i Allsvenskan och det ska bli intressant att se vad de kommer med för lag på söndag. Räknar dock med att vi kommer att vara det spelförande laget och att vi kommer bjuda på en hel del fina spelsekvenser. Förhoppningsvis bjuder vi även på några snygga baljor, fortsätter Emma Johansson.

Hur skönt ska det bli att spela hemma i IFU igen?
─ Väldigt skönt! Det var ett tag sen vi spelade där nu, vi har ju börjat säsongen med mestadels bortamatcher, så ska bli härligt att få spela på hemmaplan.

Vad tror du avgör matchen?
─ Jag tror att vi kommer göra en riktigt stark laginsats, som vi alltid gör, och då finns det inget som stoppar oss. Så kom till IFU 15.00 och heja på oss på söndag!

Välkomna till IFU Arena 15:00 på söndag för att heja fram serieledarna!