Simon Götz ”Vi ska vara mer påkopplade”

10 april 2019 10:20

Ikväll 19:00 är det dags för den andra semifinalen borta mot IBK Dalen. Strax innan avfärd pratar vi med Simon Götz om kvällens fight.

Dags för avfärd mot Umeå, hur går tankarna?
– Det ska bli kul! Ser fram emot vad som ska hända ikväll, säger Simon Götz.

Dalen spelade väldigt aggressivt i IFU, hur tror du det ser ut på deras hemmaplan?
– Jag tror det kommer vara en ganska snarlik match förutom att vi kommer steppa upp vårt spel. Vi var inte nöjda alls med den första matchen. Starkt av oss att komma ut vinnande ändå och bara att blicka framåt.

Vilka taktiska nycklar ser du till matchen?
– Att vi ska vara mer påkopplade och att vi ska visa vilka som är bäst och vilka som ska till Globen. Det var väl det som saknades senast och det vi ska ta fram nu.

Finns det risk för en lika målmässigt tight match?
– Inte om vi gör vårt jobb som vi ska. Då ska inte något lag ha en chans men det är klart, det är slutspel, semifinal, de är taggade, vi är taggade. Dalen är ett jämt och bra lag liksom, det kommer bli en bra match, säger Simon Götz.

För egen del vad ska du plocka fram?
– Mer fart och lite mer bollkänsla när man väl rör sig framåt i banan

Och hänga upp en?
– Ja, förhoppningsvis.

Den andra semifinalen mot IBK Dalen drar igång 19:00 i Umeå och kan ses på Eurosport 1, Eurosport Player och SSLplay.