Seger för Storvreta mot Enköping!

20 november 2017 12:24
Dam

Det blev seger för Storvreta med 8-3 efter fyra mål i slutperioden när man spelade mot Enköpings IBK i division 1 GUD under söndagskvällen.

I inledningen av den första perioden får Storvreta chansen i powerplay med Enköpings Sara Adan Afrax på botbänken men man lyckas inte näta. Istället kommer målen i mitten av den första när Felicia Wallin och Rebecka Larsson slår till, 2-0 till Storvreta efter den första perioden.

Enköping slår sen till i inledningen av den andra perioden genom Felicia Karlsson. Trots ytterligare läge i powerplay dröjer till tills det är dryga sex minuter kvar av perioden innan Storvreta kan näta igen. Lovisa Litzén hittar fram till Emma Bergström som sätter 3-1. Emma Johansson gör sen 4-1 strax över minuten senare. Men det blir Enköping som jublar sist i den andra perioden när Julia Brundell reducerar till 4-2 efter 18:57.

Efter bara 35 sekunder av den tredje perioden kryper sen Enköping närmare ännu en gång då Fanny Schenning sätter 4-3. Men nu växlar Storvreta upp och står för fyra obesvarade mål i den tredje perioden där Linnéa Hammars mål i boxplay står ut. Det blir tillslut seger med 8-3 och Storvretas vinstrad håller sig intakt.

Matchstatistik Storvreta IBK vs Enköping IBK 8-3

Storvreta IBK har nu vunnit alla sina nio matcher i division 1 GUD och leder serien på 27 poäng. Alunda IBF är hack i hälarna med 23 poäng men med en match mer spelad.

Närmast väntar två bortamatcher, den första nu på söndag 15:30 mot Sundborns GOIF i Falun.