Tobias Gustafsson: Kanske är på väg åt rätt håll!

7 juni 2017 12:59

Sen bytet till Storvreta IBK har det varit fullt ös för Tobias Gustafsson. Han har blivit uttagen till World Games i Wroclaw i juli och dessutom varit med på All-Star Games där han visade upp ett vasst målsinne. Men annars har det mest handlat om försäsong för stjärnbacken.

– Det har blivit en hel del tid på gymmet och ute i spåret! Vill ju inte hamna efter de andra så då gäller det att ligga i. Sedan har det varit mycket planerande kring själva flytten till Uppsala. Idag kan jag få klart med boende, vilket jag gärna vill, så att jag kan komma upp och träna med laget och bekanta mig med staden, berättar Tobias Gustafsson.

Annars uttagen till World Games, hur stort är det? – Att bli uttagen till World Games är väldigt stort! Häftigt och ärofyllt att få vara med på ett sådant evenemang och jag hoppas att det kommer hjälpa innebandyn till sitt mål att bli en OS sport. Sedan, i och med att det är färre spelare som får åka, så är konkurrensen ännu högre vilket gör det hela än större att bli uttagen.

Och med i All-Star Games, hur var den upplevelsen? – All-Star Games var verkligen nått nytt, ett väldigt roligt event som överträffade mina förväntningar! Det är bara att lyfta på hatten för Jonas Thomsson och hans crew som fick ihop allting, fortsätter han.

Du passade på att visa rejält målsinne? – Ja, det blev några mål, avsluten är nått jag försöker utveckla så det kanske är på väg åt rätt håll!

Kan vi räkna med lite snygga mål i höst? – Det kan vi räkna med, avslutar Tobias Gustafsson.

Idag är det 50 dagar till innebandyns nästa steg World Games, ett viktigt steg mot OS. Fyra från Storvreta IBK kommer finnas med i svenska landslaget som jagar VM-revanch.