06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Dags för kvalmatch mot Nacka!

25 mars 2018 06:56
Dam

Idag spelar Storvreta IBK mot Nacka Wallenstam 17:00 IFU Arena E och vi behöver ert stöd! Seger med ett mål innebär övertid, seger med två eller fler och Storvreta är klara för nästa kvalrunda.

Förlust med 5-4 borta mot Nacka Wallenstam innebär att det krävs seger med ett mål för att playoff 1 ska leva vidare, blir det vinst med ett mål spelas 10 minuter övertid sen väntar straffar. Blir det vinst med två eller fler mål är Storvreta redo för playoff 2.

− Vi var inte helt nöjda med prestationen i första matchen. Vi var lite ängsliga och tagna av allvaret. Vi har gått och väntat på detta kval ganska länge nu så anspänningen blev kanske lite för hög och spelet knöt sig. Nu är vi inne i det så jag räknar med att vi kommer komma mer rätt i denna match, berättar assisterande tränare David Andersson.

Hur taggat är laget?
− Vi har haft en jättebra träningsvecka där vi har pratat en hel del om just det här med att spela kvalspel. Detta är ju vårat slutspel kan man säga. Tycker tjejerna har svarat upp på dels förra matchens prestation och det vi pratat om på träningarna. Taggningen kommer det definitivt inte vara något fel på när vi kliver in på banan på söndag.

Vad talar för Storvreta?
− Att vi har ett helt fantastiskt lag. Vi har riktigt bra spelare på alla positioner. Sedan är vi på våran hemmaplan framför våran underbara hemmapublik. Hoppas verkligen Storvreta publiken går man ur huset för att komma ner till IFU för att stötta tjejerna. Det har dom gjort sig förtjänta av, avslutar han.

Vi ses i IFU Arena 17:00 för att fortsätta resan mot Allsvenskan!