Sara Avonds klar för Storvreta IBK!

26 juni 2019 09:20
Dam

I dagarna har Storvreta IBK fått klart att Sara Avonds ansluter från Västra Mälardalen IB.

− Sara Avonds är en sniper som vi förväntar oss att levererar mycket framåt. Hon är en spelare kan avgöra matcher med ett effektivt skytte, säger ordförande Henrik Ededahl och fortsätter.

− Kul att hon väljer Storvreta som sin nästa klubbadress.

Kontraktet är skrivet på ett år och hon ser fram emot att vara del av Storvretas återkomst till Allsvenskan.

− Jag tycker att spelet de kör intresserar mig och jag tror att det kan passa mig bra, säger Sara Avonds som har en tydlig förväntning inför kommande säsong.

− Vi ska försöka kriga om kvalplatserna och att vi som lag ska lira riktigt bra innebandy! Personligen är väl förväntningen att bidra som en offensiv forward och ta ytterligare några kliv framåt i utvecklingen.