Albin Sjögren ”Då kan man håna honom lite”

16 september 2018 06:55

Inför den kommande SSL-premiären på onsdag har våra följare på Instagram fått ställa några frågor. Nu har turen kommit till Albin Sjögren.

Hur är känslan att spela en SSL-match igen efter guldet?
− Känslan är att det ska bli kul, nu är det nytt guld som gäller och det är skönt att serien drar igång, berättar han.

Vem gör Storvretas första mål för säsongen?
− Jag tror Valdemar Ahlroth gör säsongens första mål, han har sett fin ut på försäsongen och har skottklubban redo.

Vem vinner poängligan?
− Får Jimmie Pettersson vara hel och fräsch hela säsongen så har han en bra chans att vinna, han har en förmåga att stå på rätt ställe och nöjer sig aldrig med 1-2 poäng per match. Det som talar emot honom är att jag kommer öka den här säsongen också.

Vem är skönaste spelaren att tunnla?
− Viktor Klintsten på träningarna, då kan man håna honom lite, avslutar Albin Sjögren.

Hur är nya KH-bollen?
− KH-bollen är kanon. Alla borde köpa en KH-boll.

SSL-premiären är på onsdag 19 september 19:00 i IFU Arena mot IBK Dalen. Du hittar dina biljetter här!