Valdemar Ahlroth ”Helt underbart!”

9 mars 2019 06:59

När Storvreta tar emot Mullsjö i IFU Arena på söndag är det dags för Valdemar Ahlroth att göra comeback och han är mer än redo!

Comeback på söndag, hur känns det?
− Helt underbart! Äntligen fått ordning på kroppen, ska bli kul att få hoppa in i hetluften igen, berättar han.

Redo att slänga upp några i krysset?
− Jag är redo och sugen på att sätta ett par bollar i krysset 24 timmar om dygnet.

Vad tror du det blir för matchbild på söndag?
− Jag tror och hoppas på mycket fart. Är det något man borde kunna förvänta sig av Mullsjö så är det högt tempo och det är precis vad jag behöver för att komma in i spelet igen på ett effektivt sätt.

Kan det bli slutspelstempo?
− Det tror jag är lite upp till oss. Mullsjö har sin plats att spela för vilket kommer ge de sin motivation, vi har spelare på väg tillbaka och en form att peaka inför slutspelet, så jag tror det kan bli en sevärd match!

Vad tror du blir avgörande?
− Att vi går in och ser det som en potentiell slutspelsmatch, börjar ställa in skallarna och benen på vad som krävs i en sådan. Gör vi det åker Mullsjö hem tomhänta, avslutar Valdemar Ahlroth.

Du säkrar dina biljetter till söndagens match mot Mullsjö AIS här!