Idag 1 match

Simon Götz ”Otroligt mäktig känsla”

18 maj 2019 07:32

Efter det historiska sjätte SM-guldet har Storvretas spelare fått berätta lite om finalen, guldkänslan och sommarens Storvreta Summercamp, nu Simon Götz.

Nu när lite tid gått, hur ser du på finalen?
− Det blev inte riktigt den starten som man önskar sig i första halvan av matchen och speciellt inte nu när det var finalen. Vi är otroligt starka som trots det lyckas vända och ta SM-guldet hem till Uppsala där det hör hemma, konstaterar han.

Berätta lite om känslorna kring att säkra detta historiska guld.
− För min egen del var det mitt första slutspel samt spelade final och det var en sån otroligt mäktig känsla. Att få spela inför våra fantastiska fans, vänner och familj i ett fullsatt globen är få förunnat. Att få avsluta en säsong kan ju inte bli bättre än så!

Vilka nycklar ser du till att ni gick hela vägen denna säsong?
− Bredden och helheten i laget. Vi spelade en hel säsong på 32 matcher plus slutspelet och kände ändå inte att vi gjort någon perfekt match. Det är framförallt viljan att alltid vara bäst och vinna varje moment som sticker ut och gör oss till mesta mästare.

Vilka intryck tar du med dig från tiden efter finalsegern?
− Att få fira med alla härliga personer i laget och kring föreningen som alla förtjänar detta efter säsongens hårda slit. Framförallt tar jag med mig all den glädje man bemöter från alla som firar guldet.

Summercamp hägrar i augusti, vad ska deltagarna förvänta sig?
− En riktig rolig innebandyupplevelse kryddad med hård träning tillsammans med SSL-spelarna i Storvreta! Avslutar Simon Götz.

Under Storvreta Summercamp blir man tränad av svenska mästarna, läs mer och anmäl er här!

Kommande vecka kommer Storvretas SSL-lag att samlas och inleda säsongen 19/20!