06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Tobias Gustafsson ”Slutspelet drar igång på riktigt nu”

8 april 2019 08:59

Ikväll är det äntligen dags för den första semifinalen! IFU Arena kommer att koka när IBK Dalen kommer på besök. Stjärnbacken Tobias Gustafsson ger oss förutsättningarna.

Strax semifinal mot Dalen, hur går tankarna?
− Det ska bli jättekul! Har gått och väntat här en vecka sen kvartsfinalen. Det känns som att det har börjat om lite på noll, som att slutspelet drar igång på riktigt nu. Det ska bli grymt kul!

Hur ska ni se till att vara med från start?
− Vi vet om att Dalen gärna vill hamna i förarsätet så att de då kan kontrollera matchen men det vill vi verkligen stoppa. Så det gäller att vi gasas på från början. Det har som sagt gått en vecka sen vi spelade senast och vi kommer vara grymt hungriga på att få komma ut och spela, förhoppningsvis inför ett välfyllt IFU Arena, säger Tobias Gustafsson.

Vad tycker du om dina egna insatser så här långt i slutspelet?
− Jag tycker att de har varit bra. Jag har snappat upp mina egna insatser kopplat ihop med våran femma som jag tycker började lite trevande men har sakta ökat och ökat hela tiden. Vi har ännu fler växlar att lägga in, liksom mig själv, men det känns bra det gör det.

Vilka förväntningar ska vi ha på dig under första semifinalen?
− Ni ska alltid kunna ha höga förväntningar och ställa höga krav på mig. Jag vill så klart bidra med så mycket som möjligt både framåt och bakåt. Ni kommer se en hungrig Tobias Gustafsson som är på planen, säger Tobias Gustafsson.

Vad skulle det betyda att få 1-0 i semifinalserien?
− Jättemycket såklart! Vi vill ju vinna vare match och det siktar vi på att göra också.

Den första semifinalen drar igång 19:00 ikväll men redan 90 minuter innan start öppnar Sportbaren i IFU Arena med fina erbjudanden för Arenaburgare och mer. Säkra dina biljetter till semifinalen här!

Sen har du väl inte missat att vi har lanserat vår egen App, läs mer här!