Upplägget för Herrjuniorernas JAS-lag

9 augusti 2017 10:17
Herrjunior

Nu har vi glädjen att kunna presentera upplägget för herrjuniorernas JAS-trupp säsongen 2017–2018.

Tränarorganisation för JAS-truppen säsongen 2017–2018 kommer bestå av Stefan Forsman som operativt ansvarig medan Tobias Engblom kommer att vara chefstränare. Det kommer också att finnas en trio av assisterande tränare bestående av Fredrik Lindholm, Patrik Ekbom och Peter Johansson.

– Jätteroligt med JAS! Vi har gjort en liten omstrukturering där jag ska vara överordnande ansvarig för att se till att talangtrappan upp till A-laget tillgodoses. Vi behövde då få en chefscoach in och det har vi fått i Tobias Engblom, så nu är hela våran tränarstab runt JAS satt. Bra jobbat av Kim (Knudsen, sportchef) att få dit folk, det är svårt när man ska ta ledare som inte har föräldrar-kopplingen, vi har lyckats med det och gjort det bra så jag är jätteglad, säger Stefan Forsman och fortsätter.

– Nu står JAS och HJ17-satsningen klar. Nu håller vi på och kopplar på vårt äldsta pojklag 02. Det är en utbildningshelg den 19 augusti då vi träffas och äldsta pojklaget ska få vara med också, så de är förbereda inför nästa år när de ska upp i junior. Så det känns kul att vår talangsatsning och våran spelarutvecklingsplan börjar sätta sig. Jag är stolt och glad att vi nu ska starta igång säsongen och det är klart, det är härligt.