06 Jan 1 match
Måndag
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Dags för den tredje semifinalen!

12 april 2019 16:29

Klockan 18:30 tekar den tredje semifinalen igång i IFU Arena. AW drar nu igång redan nu på IFU Arena och här hittar du hur Storvreta startar kvällens match och mer!

Semifinalserien spelas i bäst av sju matcher och Storvreta går in i kvällens semifinal med 2-0 i matcher och chans att ge sig själva hela fyra matchbollar. Dalen kommer ge allt för att hålla sig kvar i semifinalserien och chansen att nå finalen i Globen!

Första semifinalen hemma i IFU Arena blev en uddamålsaffär. Dalen målade första sen kom Storvreta igen och om. Länge såg det ut som en säker Storvretaseger men snabba mål i matchens slutminuter av Dalen gav liv i matchen igen. Det blev tillslut övertidsseger till Storvreta efter att Jimmie Pettersson avgjort med lite hjälp från Dalens försvarare till 7-6.

I den andra semifinalen uppe i Umeå var det Storvreta som tog kommandot tidigt. Efter 17 sekunder hittade Alexander Rudd in med bollen. Dalen kom som närmast när de satta 2-4 i inledningen av tredje men Storvreta höll ifrån och vann tillslut med 3-7.

Storvreta startar den tredje semifinalen enligt nedan:

I mål
Viktor Klintsten