Idag 1 match
Måndag

Jimmie Pettersson ”Fler spelare som kan avgöra matchen”

13 februari 2018 07:53

Ikväll är det toppmatch mot Pixbo Wallenstam i IFU Arena. Något målskytten Jimmie Pettersson ser fram emot, men först en återblick.

Målrik seger mot Höllviken?
─ Ja, det drog iväg och blev många mål, men det var onödigt jämt ganska länge. Men till slut så höjde vi oss och de orkade inte stå emot, berättar han.

Vad tar ni med er från matchen?
─ Vi gör ingen jättebra match men samtidigt är det en tuff bortamatch även fast vi fick flyga ner. De är starka hemma. Men något vi kan ta med oss är att så fort vi åkte på ett mål i baken så gjorde vi ett snabbt framåt. Och att vi kan höja oss på slutet när det behövdes för att vinna.

För egen del fler och fler mål?
─ Ja, det har släppt lite poängmässigt överlag sen jag kom tillbaka efter skadan så det är skönt, det är ju min roll att göra mål och jag hoppas de fortsätter trilla in. Men det är fortfarande några chanser som jag får där jag vill höja upp mig ännu mer. Men det är ett par matcher till innan slutspelet och det är då jag vill ha hittat formen ordentligt, fortsätter Jimmie Pettersson.

Närmast Pixbo, kan bli en tuff nöt att knäcka?
─ Ja, Pixbo är bra och har varit starka under hela säsongen. Men vi spelar på hemma plan med tre starka femmor som levererar. Kommer vi upp i nivå mot Pixbo ska vi vara det starkare laget och vi har en första plats att spela om och det sporrar oss.

Vilka nycklar ser du till matchen mot Pixbo?
─ Som jag sa tidigare, våra tre formationer som samtliga skapar farliga lägen offensivt. Att vi orkar spela med ett högt tempo hela tiden. Sen har vi fler spelare som kan avgöra matchen än vad de har och hungern att vi kan vinna serien.

Skönt att äntligen vara tillbaka i IFU?
─ Det ska bli superkul, alltid lika roligt att spela hemma i IFU och förhoppningsvis fortsätter det att komma mycket supporters och heja fram oss till nya segrar, avslutar han.

Ikväll är det dags för hemmamatch i IFU Arena igen! Topplaget Pixbo Wallenstam kommer på besök 19:00 så köp biljetter här nu!