Amanda Gezelius förlänger med Storvreta IBK!

20 juni 2019 09:08
Dam

Storvreta är mycket nöjda att kunna konstatera att senaste säsongernas lagkapten, backen Amanda Gezelius, skrivit på för två nya år med Storvreta IBK.

− Vi är mycket glada att vår kapten förlänger och blir Storvreta trogen i ytterligare två år, säger ordförande Henrik Ededahl och fortsätter.

− Amanda är en hårt arbetande back med en speed som är svårslagen. Hon tillför rutin och Storvretahjärta i en annars väldigt ung trupp.

Backen Amanda Gezelius är en riktig kulturbärare och en väldigt viktig pusselbit i Storvretas Allsvenska bygge.

− Det var aldrig några tvivel om att jag skulle fortsätta, jag har stort hjärta för laget och föreningen. Efter två säsonger i division ett skulle det känns konstig att inte spela när vi äntligen är tillbaka i Allsvenskan igen. Det är såklart att jag vill fortsätta vara med och bygga på det vi har startat, tillsammans med såväl gamla som nya tränare, spelare och ledare, säger Amanda Gezelius och fortsätter.

− Först och främst ska det bli väldigt kul att spela tuffa matcher igen, i år kommer varje match kräva hundra procent av oss som lag. Vi kommer behöva ställa högre krav på oss själva. Vi ska såklart etablera oss igen i Allsvenskan och siktar även på att vara ett topplag. Ser vi till vilka mål vi ska ha och hur vi ska nå dem är det något vi behöver komma fram till tillsammans. Vill vi vara ett topplag så finns det mycket som kan vässas till.