03 Mar 2 matcher

Storseger mot Sundborn!

27 november 2017 14:39
Dam

Storvreta IBK fortsätter att dominera i division 1 GUD. I söndags besegrades Sundborn GOIF i Falun med hela 1-13 och Linnéa Hammar fick med sig ett hattrick och två assist från matchen.

Det tog halva första perioden innan Storvreta kunde överlista Emma Wester i Sundborns mål men när man väl gjort det kom målen sen i en strid ström. Matilda Jansson fick med sig matchens första mål, assisterad av Felicia Wallin. Emma Bergström fastställde periodresultatet 0-4, även hon assisterad av Wallin.

I den andra perioden fick också Storvreta näta i powerplay, Andréa Madilené Nilsson till lagkapten Amanda Gezelius, 0-5. När sen Hanna Klementz fick vila två minuter för slag passade Linnéa Hammar på att sätta sitt andra mål för dagen, denna gång i boxplay, 0-6. När Klementz sen fick komma in i spel nätade även hon, 0-7 med strax över två minuter kvar av perioden. Hammar fullbordade sen sitt hattrick efter 18:31 av den andra perioden, 0-8 efter två.

I den tredje fortsatte målen att komma för Storvreta. Dryga tre minuter in i perioden såg Agnes Aronsson till att Storvreta fick med sig tvåsiffrigt i målkolumnen, 0-10. Kapten Gezelius hittade även 0-11 innan Frida Bägerfeldt skulle få sin nolla spräckt. Sundborns Pernilla Danielsson till Ida Jonsson, 1-11. Johanna Larsson avslutade sen Storvreta målskytte med två mål i rad. Slutresultat 1-13 och ännu en stabil seger för Storvreta IBK i division 1 GUD.

Matchstatistik Sundborn GOIF vs Storvreta IBK 1-13

Närmast väntar ytterligare en bortamatch. IBF Ludvika mot Storvreta IBK 12:00 på lördag 2 december i Ludvika Sporthall.