Robin Nilsberth ”De gillar nog inte vår streak”

16 februari 2019 08:59

Ikväll är det dags för bortamatch mot IBF Falun. Stekheta backen Robin Nilsberth ger oss förutsättningarna.

Arton raka, vad är hemligheten?
− Vi har en väldigt hög lägstanivå. Vi har en fantastisk streak på en massa vinster utan att ha spelat på topp. Sen är vi en massa tjurskallar som bara accepterar vinster och jobbar hela tiden för att förlänga sviten, berättar han.

Din egen form verkar också på topp?
− Det har känts bra från VM och framåt då jag blev kvitt mina skador. Det är jäkligt roligt att spela och då kan det rulla på bra.

Nu väntar Falun, vad ska vi vänta oss för match?
− Som vanligt när vi möter Falun så är det en hel del prestige inblandat. De gillar nog inte vår streak och vill nog sabotera den. Jag hoppas på fullsatt där uppe och att vi tar en ny seger!

Vad krävs för att hålla segerraden vid liv?
− Att vi gör rätt saker och är aggressiva. Falun är bra när man backar hem och sämre när vi kör på dem. Jag hoppas att vi kommer ut starkt och jagar dem från start!

Ryktas om att en del Storvretasupporter ska dit.
− Det är bra, vi är bortskämda med fantastiskt stöd och det kommer behövas där uppe. Full fart framåt! Avslutar Robin Nilsberth.

Matchen mot IBF Falun drar igång 18:00 ikväll i JALAS Arena och ni ser den på SSLplay här.