Tobias Gustafsson ”Ska bli kul att se deras utveckling”

31 januari 2018 08:55

Ikväll är det dags för den första matchen för Sverige i VM-kvalet, man möter Frankrike 19:00. Innan laget for iväg till Nitra i Slovakien kollade vi läget med stjärnbacken Tobias Gustafsson.

Hur skulle du beskriva segern mot Falun?
─ Jag tycker att vi gjorde en bra match! Vi klev upp lite högre på dem än vad vi gjort tidigare möten vilket gjorde att de inte fick samma möjlighet att kontrollera tempot i matchen vilket gynnade oss. De fick sin start med 1-0 men efter det tycker jag att vi var betydligt mycket bättre än dem och vinner bekvämt och välförtjänt, berättar Tobias Gustafsson.

Och atmosfären i IFU?
─ Riktigt bra! En stor eloge till klacken som håller igång hela matcherna och drar med sig folket på sittplats vilket skapar den fina stämningen i hallen.

Skönt att inneha förstaplatsen?
─ Absolut känns det bra, men det är många matcher kvar och bra insatser som måste göras för att vi ska hålla oss där. Men vi har satt oss i ett fint utgångsläge i alla fall, konstaterar han.

Hur är det att resa till Nitra?
─ En skön flygtur ner till Slovakien, en träning på onsdagsmorgon och sen får vi se vad Frankrike går för! Vi spelade mot dem för två år sedan under förra VM-kvalet så ska bli kul att se deras utveckling!

Vilka förväntningar har du på VM-kvalet?
─ Att vi vinner matcherna, avslutar Tobias Gustafsson.

Du ser Sverige mot Frankrike på IFFs YouTube kanal 19:00 här.