Storseger hemma mot Höllviken!

26 november 2017 18:10

Det blev tillslut seger med hela 9-3 hemma i IFU Arena mot Höllviken efter att både Valdemar Ahlroth och Robin Nilsberth stått för varsitt hattrick.

Den första perioden börjar lite i halvfart och det tar en stund för lagen att växla upp. Storvreta får energi under ett boxplay och kryper allt närmare ett mål, bland andra Tobias Gustafsson träffar ribban! Med dryga sex minuter kvar av den första bryter Nicklas Paulsson in framför mål och sätter 1-0. Höllviken har en handfull chanser men Viktor Klintsten är följsam. När klockan närmar sig periodens 19:e minut smäller Filip Stenmark in 2-0, hans första mål för Storvreta.

Den andra perioden blir händelserik och målen kommer lite då och då. Efter dryga 8:30 av den andra sveper Valdemar Ahlroth in 3-0. När sen Storvreta får läge i powerplay skapar man rejält tryck, Robin Nilsberth skottar utifrån, bollen tar på en spelare framför mål och letar sig in bakom en chanslös Robin Johansson i Höllvikens mål. Sen hittar Henrik Stenberg in till Victor Andersson mitt framför mål som lättar in 5-0. Och precis när perioden ska ta slut kommer Albin Sjögren i fart och lägger över den till Valdemar Ahlroth som sprätter in 6-0.

I inledning av den tredjeperioden inleder Höllviken med ett friläge av Nikolaus Moberg men Klintsten är aggressiv och räddar. Istället kan Ahlroth fullborda sitt hattrick efter drygt fyra minuter av tredje, 7-0. Sen är det ytterligare en spelare som ska komma att göra hattrick. Första lyfter han in en från nära håll sen drar han in en utifrån, 9-0 och Robin Nilsberth får med sig ett hattrick. Efter 14:04 kommer sen reduceringen. När Höllviken får ytterligare ett läge i powerplay kan Johannes Wilhelsson sätta 9-1. Storvreta fortsätter trumma på och någon minut senare kommer Victor Andersson i ett delikat läge men bollen går över. Istället kommer 9-2 när Dennis Sjöstedt hittar en diagonal genom Storvretas försvar till Christoffer Andersson efter 16:32. Med under två minuter av matchen får Pontus Karlson Martell en pass i mitten och hänger in 9-3. Storvreta har chanser i slutet men får nöja sig med en 9-3 seger.

Matchstatistik Storvreta IBK vs Höllvikens IBF 9-3

Nästa match är redan nu på onsdag hemma i IFU Arena mot Team Thorengruppen klockan 19:00.