03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Valdemar Ahlroth ”Vi är väldigt lika på många sätt”

26 oktober 2017 13:55

Nu har turen kommit till storebror Valdemar Ahlroth i Storvreta som ser fram emot att ta sig an lillebror Karljohan Ahlroth och resten av Växjö Vipers på söndag 16:00 i IFU Arena.

Berätta lite om hur Karljohan ”Jojjo” Ahlroth är som bror.
– Jojjo är en speciell kille, säger Valdemar Ahlroth med ett skratt och fortsätter. Finns nog ingen jag vet som älskar stunder för sig själv lika mycket som han, så lite ensamvarg, samtidigt som han har den bredaste kompiskretsen av någon jag känner. Han är väldigt lätt att umgås med och vill alla väl. Vi är väldigt lika på många sätt, förutom att han är pessimist och jag optimist gällande typ allt.

Hur var det att spela tillsammans i Växjö?
– Det var jättekul, det hade vi väl båda drömt lite om att då uppleva. Vi tillhörde typ aldrig samma femma på planen men vi fick umgås varje dag i stort sett och att få se honom utvecklas på SSL-nivå var häftigt.

Hur tror du det blir att spela mot varandra på söndag?
– Det ska bli kul, inte bara mot honom utan mot Växjö där jag kom så väldigt nära alla spelare och ledare i laget. Ska bli en häftig upplevelse, både denna match och när vi spelar i Växjö. Förhoppningsvis blir det någon en mot en situation mot brorsan så jag får visa vem som är störst, konstaterar han.

Till Storvreta, vad talar för ett SM-guld den här säsongen?
– I år har vi allt som krävs för att gå hela vägen tycker jag. En bred trupp med vassaste spetsen man kan ha i SSL, och alla drar åt samma håll.

För egen del hur tycker du det gått så här lång i säsongen?
– Det har gått bra tycker jag. Spelar väldigt stabilt bakåt tillsammans med mina kedjekamrater och vi gör det bra offensivt varje match även om det inte lossnar alla matcher.

Blir det du eller Karljohan som avgör på söndag?
– Jag utan tvekan, jag är hetare när det gäller, avslutar Valdemar Ahlroth.

Missa inte matchen i matchen! Storebror mot lillebror, den drar igång 16:00 på söndag i IFU Arena, köp dina biljetter här.