Silver i Storvretacupen för P01!

29 december 2017 17:22
Storvretacupen

Det blev en meriterande andraplats i Storvretacupen för Storvreta IBK P01 efter att man förlorat mot finska Team Sensei med 9-2 i finalen. Tränare Theodor Jonsson ger oss en inblick i turneringen.

─ Vi gör en fantastiskt bra turnering, vi rullar på och är obesegrade fram till finalen. Det är lite typiskt att vi förlorar sista matchen där vi möte ett jätteskickligt lag från Finland, de gör det fantastiskt bra. Vi kommer inte in i matchen, vi har lite för mycket respekt och för mycket nerver skulle jag säga. Men all respekt till dem, jätteduktiga, säger Theodor Jonsson.

Som helhet vad tar ni med er från Storvretacupen?
─ Ett stort driv och en stark vilja, att kunna ladda om sju matcher som vi gör, det är fantastiskt bra av grabbarna. Och att leverera på den nivån vi gör mot det motståndet vi möter! Vi har en jättetuff väg hela vägen till finalen, så jag är fantastiskt stolt över grabbarna.

Vad gör Storvretacupen så speciell?
─ Jättebra arrangerat, bra hallar kul att allt ligger så nära och bra matcher mot bra lag.

Vad tar ni med er inför fortsättningen av säsongen?
─ Det är framförallt drivet och tron på det vi gör. Vi lyckas vända två matcher när vi möter tufft motstånd och grabbarna tror på det, de är fantastiskt duktiga, säger Theodor Jonsson.

Nu är det ju Upplandslaget för en del av killarna?
─ Ja, och jag hänger ju med upp dit som assisterande kapten där, så det blir kul. Det är jättebra utveckling för dem som är med och bra erfarenhet för livet och innebandykarriären.

Och vi kan se fram emot en fin fortsättning på säsongen för alla Storvretas 01or?
─ Absolut! Vi har sju raka i serien där, vissa har börjat kliva upp i JAS och gjorde två bra derbymatcher mot Sirius och Rasbo. Jag har höga förvärmningar på dem, de är duktiga, säger Theodor Jonsson.