Dags för match mot Team Thorengruppen i IFU Arena idag!

29 november 2017 13:05

Ikväll 19:00 är det dags för match för Storvreta IBK i Svenska Superligan. Umeå-laget Team Thorengruppen står på andra sidan plan och allt talar för en oförutsägbar match.

Storvreta studsade tillbaka från förlusten mot Helsingborg borta och tog en rejäl seger mot Höllviken senast. Segern skrevs till 9-3 där Robin Nilsberth och Valdemar Ahlroth fick med sig hattrick och det såg länge ut som Storvreta skulle hålla nollan men i slutet fick Höllviken in några tröstmål.

Du köper dina biljetter till matchen här.

Team Thorengruppen må ligga sista i tabellen men de har flera uddamålsförluster. Borta behövdes övertid för att Storvreta skulle besegra Team Thorengruppen och när de spelade i Falun blev det förlust med blott 6-5. Senast spelade de hemma mot Pixbo och förlorade med 7-8 i en match de ledde med 5-1. De har en stabil målvakt med grymt utkast i Erik Ställ och deras bästa poängplockare Peter Reinholdt gjorde två mål mot Pixbo Wallenstam.

Storvreta IBK ställer upp som följer:

I mål
Jacob Pettersson