06 Jan 1 match
Måndag
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Fredrik Lindholm ”Kul att många kliver fram”

23 mars 2018 15:57

Det blev seger borta mot Helsingborg i fjärde kvartsfinalen. Löpstarka Fredrik Lindholm som återfanns på centerpositionen berättar och blickar framåt!

In i hetluften, hur gick tankarna inför den fjärde kvarten?
− Jo, jag fick chansen som center i tredjeformationen idag vilket var väldig kul. Det var väl inga speciella tankar som susade förbi, utan vi skulle åka dit för att vinna. Jag har ju spelat med Pål (Nicklas Paulsson) och Mike (Michael Jansson) tidigare så det var inga konstigheter att bli inkastad med dem heller.

Var jämn ganska länge, blev ni någonsin fundersamma?
− Nej, vi vet hur starka vi är och vi hade ju ett psykiskt övertag på FCH då vi hade vunnit alla tredjeperioder innan. Det var nog mest dom som funderade, konstaterar han med ett skratt.

Ännu en stark tredjeperiod?
− Jo men precis. Vi visar att vi har det som krävs och är fysiskt förberedda. Sen är det kul att många kliver fram i matchen och visar vägen, Winroth kliver ju in och drar fram ett hattrick men framförallt är det ingen som viker ner sig någon gång under matchen och det visar hur bra vi verkligen är.

Vad tycker du om din egen insats?
− Den var väl godkänd, inget mer. Det är riktigt kul att spela center men det blir lite svårt att komma in i matchtempot direkt när man har suttit på sidan ett tag. Tyckte vi som femma höjde oss ju längre matchen gick och det gav tillslut utdelning genom Magic Mike, fortsätter Fredrik Lindholm.

Vilka fördelar ger det att damma av serien på 4 matcher?
− Det är ju rätt intensivt att spela slutspel så det är alltid bra att få in lite vila och återhämtning! Sen hinner man återhämta sig på det sociala planet också och kan tillbringa ”lite” mer tid med sina nära och kära.

Om du fick välja vilka blir det i semin?
− Det spelar faktiskt verkligen ingen roll. Vi vet hur bra vi är och jag tror att samtliga lag som är kvar i slutspelet vill undvika att möta oss.

Semifinalserien drar igång 2 eller 3 april, håll ett öga på hemsidan och våra andra kanaler för de senaste uppdateringarna.