Seger borta mot Jönköping!

12 november 2017 18:37

Det blev seger med 6-10 borta mot Jönköping under kvällen efter att Storvreta tagit kommandot tidigt och sen aldrig tappat ledningen även om Jönköping kom närmare och närmare i slutet.

Den första perioden handlade bara om Storvreta, fyra gånger om! Michael Jansson fick inleda målskyttet, assisterad av Tobias Gustafsson och sen gasade Storvreta på. 0-4 efter den första perioden sen nyblivna centern Jesper Berggren, Albin Sjögren och Victor Andersson hittat nätet bakom Filip Bergman i Jönköpings mål.

I den andra perioden fortsatte Storvreta hitta mål. Mattias Samuelsson inledde perioden med att göra 0-5 och Niklas Winroth toppade av den med att göra 0-8 assisterad av Albin Sjögren efter 8:27. För övrigt mål direkt på den nyinbytna keepern Gustav Jansson. Sen får faktiskt Jönköping näta, först genom Oskar Malmgren sen i powerplay med under tre minuter kvar av perioden sätter Jesper Ekström 2-8.

Jönköping inledde sen den tredje perioden genom att reducera ytterligare. Denna gång är det Adam Hjalmarsson som sätter den. Men just när Jönköping börjar få lite momentum så hittar Victor Andersson in med bollen till Jansson framför mål som sätter sitt andra mål för kvällen, 3-9. Men JIK är inte klara, strax efter halva perioden gått sätter Tobias Zälle 4-9. Sen med under tre minuter kvar av matchen nätar Jönköping två gånger om och Storvreta har fortsatt problem i sex mot fem, 6-9 efter 17:52. Men med under minuter kvar får Jansson fullborda sitt hattrick efter en kontring, 6-10, vilket också blir slutresultatet.

Matchstatistik Jönköpings IK vs Storvreta IBK 6-10

Närmast väntar ytterligare en bortamatch, onsdag den 15 november väntar Linköping borta. En match ni ser på SSLplay.