Idag 1 match

Jimmie Pettersson är månadens idrottsstjärna!

2 oktober 2017 09:50

Efter starka insatser i bland annat Latvian Open och i landslaget har Jimmie Pettersson har röstats fram som september månads idrottsstjärna.

Varför tror du folk röstat på dig?
– Jag tror det är en blandning av fina vänner och bra supportrar som tyckte jag förtjänade att vinna. Hade en bra inledning på säsongen där jag presterade bra både i klubblag och landslag. Så därför tror jag folk röstade på mig, berättar Jimmie Pettersson.

Vad tycker du om er inledning av serien?
– Den är vi väl inte jättenöjda med. Två matcher vi inte kommit upp i den nivå vi kan spela på, slarvat bort poängen. Släppt in lite för enkla mål och sätt lite spända och stela ut och vart lite fantasilösa. Sen upp med energin i laget så ska det bli bättre mot Dalen. Men gäller att vi hittar tillbaka och höjer upp oss igen.

Skönt ändå att sätta en senast?
– Ja verkligen, det är alltid skönt att sätta dit den. Sen vet jag ju att jag kan mer och vill få bättre utdelning men det kommer, får inte tänka för mycket på det.

Vad ska vi förvänta oss av matchen mot Dalen?
– Det är en tuff bortamatch med tufft motstånd och en utmanande resa upp dit så gäller att ställa in sig mentalt. Sen även tagga till och höja oss några snäpp för att ta våran första trepoängare, avslutar han.

På lördag så spelar Storvreta IBK borta mot IBK Dalen 20:00, en match du kan se på SSLplay. En match kostar 89:- eller varför inte köpa månadsabbonemang för 249:-, välj gärna att stödja Storvreta IBK vid köp av månadsabbonemang.