Anna Wijk med på SM-finalen!

23 april 2021 09:00
Dam

Imorgon är det dags för damernas SM-final mellan Thorengruppen IBK och Pixbo Wallenstam IBK. Anna Wijk kommer att finnas på plats som expertkommentator.

Du kommer alltså vara kommentator under lördagens SM-final, kan du berätta lite?
− Jag ska vara expertkommentator och sitta bredvid Chris Härenstam i SVT:s sändning. Det blir verkligen en spännande utmaning för mig, men det känns tryggt att göra det tillsammans med ett rutinerat gäng.

Hur kom det sig?
− Chris kontaktade mig och ställde frågan, jag funderade några dagar och tackade sedan ja, avslöjar hon.

Vad kommer du bidra med?
− Jag ska förhoppningsvis kunna bidra med kunskaper som jag samlat på mig under min karriär. Jag har både spelat med och mot många av spelarna och tycker att jag har ganska bra koll på båda lagen.

Vad tror du det blir för match?
− Jag tror och hoppas att den blir tuff och tight. Jag har tippat 5-5 och att Thorengruppen vinner efter förlängning.

Lär vi se dig med i TV framöver?
− Det vet jag inte, vi får väl se hur det går på lördag först och främst, konstaterar Anna Wijk med ett skratt.

Hur mycket längtar du annars till en hel rejäl säsong?
− Det är klart att jag längtar jättemycket. De två senaste säsongerna har avbrutits på grund av Corona och det är inget jätteroligt avslut på en lång karriär. Framtiden får utvisa om det blir någon mer match som spelare för min del.

Damernas SM-final mellan Thorengruppen IBK och Pixbo Wallenstam IBK drar igång 15:15 på lördag och kan ses på SportExpressen Play, UNT och SVT.