Idag 1 match

Seger i första träningsmatchen för Storvreta!

13 augusti 2017 19:12
Dam

Det blev seger med 5-6 för Storvreta IBKs division 1-lag när man spelade mot Älvsjö AIK, som tillhör allsvenskan, under eftermiddagen idag.

Under eftermiddagen spelade Storvreta IBKs division-1 lag sin första träningsmatch för säsongen. Matchen spelades i IFU Arena D mot Älvsjö AIK som är nykomlingar i allsvenskan kommande säsong.

Den första perioden var ganska böljande och båda lagen har sina chanser men det är Älvsjö som var vassast. Två skarpa avslut gör att Älvsjö ledde med 2-0 efter den första perioden.

En bit in i andra så fick så Storvreta IBK straff. Linnéa Hammar klev kyligt fram och lurade bort Älvsjös målvakt rejält och satte 2-1. Precis när Storvreta fick upp ångan är dock Älvsjö snabba i en kontring och satte 3-1. Men reduceringen kom ganska omgående när Johanna Larsson fick in en retur på ett skott från Hammar. Moa Björk ser sen till att det är oavgjort 3-3 efter två när hon smällde in Storvretas tredje mål för matchen.

Den tredje perioden blev sen både målrik och svängig. Storvreta tog ledningen med 3-4 innan Älvsjö kom igen och både reducerad och tog ledningen med 5-4. Storvreta tog då timeout med sex minuter kvar av matchen. Timeouten gav effekt och Moa Björk passade till Sandra Rengren som kvitterade! Sen satte Linnéa Hammar sitt andra för kvällen och tog tillbaka ledningen till Storvreta, 5-6. En ledning som sen höll matchen ut!

Storvreta IBK vann därmed sin första träningsmatch för säsongen, 5-6 seger mot Älvsjö AIK.

Vi hoppas kunna presentera kommande träningsmatcher här på hemsidan inom kort.