06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Tobias Gustafsson årets herrspelare!

18 april 2018 12:35

Tobias Gustafsson som kom till Storvreta den här säsongen har varit dominant i Svenska Superligan 17/18. Även om han inledningsvis användes som center har hans fina kvalitéer lyst igenom hela säsongen.

− Jag har hållit en hög nivå hela säsongen. Det har blivit mitt signum. Jag levererar liknande innebandy i match efter match. Sedan har det gått väldigt bra för laget och för mig själv, rent poängmässigt. Det är kontinuiteten under hela säsongen som har avgjort, säger Tobias Gustafsson till innebandy.se och fortsätter.

− Det känns otroligt bra. Jag blev chockad och lite förvånad, men jag är otroligt stolt över mig själv och glad över utmärkelsen.

Läs mer på innebandy.se här.

Namn: Tobias Gustafsson
Ålder: 25
Klubb: Storvreta IBK
Position: Back
SSL-poäng 2017/18: 38 (19+19)

Motivering: "Tobias Gustafsson kom till Storvreta den här säsongen och fick direkt axla en ledande roll i laget, samt spela center i stället för hans ordinarie backplats. Något han gjorde med bravur, och när han väl kom tillbaka på sin backplats en bit in på säsongen levererade han en otrolig klass, både i klubb- och landslag. Detta tack vare hans stora driv, vilket gör att han alltid arbetar hårt med att utveckla sig själv och sitt spel. Där är han en viktig förebild. Ser man på vilken konkurrens det har funnits till utmärkelsen i år så är det en ännu större prestation."

Juryn som utser Årets spelare består av:
Mikael Hill, förbundskapten herrlandslaget
Åsa Karlsson, förbundskapten damlandslaget