03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Seger i tuff match mot Falun!

12 november 2017 17:40
Dam

Storvreta besegrade Falun under eftermiddagen med 7–3. Storvreta tog ledningen i matchen med 3-0 men Falun kom igen till 3-3 i den andra perioden. I den tredje tog dock Storvreta över helt och kunde säkra en komfortabel seger.

Storvreta pressar Falun redan från start och stora delar av matchen tillbringas i Faluns zon. Falun har några få fina chanser under den första perioden men de tar Frida Bägerfeldt hand om. Drygt tolv minuter in i första kommer första målet. Efter en tilltrasslad situation framför mål kan Erika Palmeby sätta dit 1-0. Dryga två minuter senare kan dessutom Amanda Gezelius dra in 2-0 från vänsterkanten. 3-0 kommer av bara farten när Matilda Jansson trycker in bollen på volley.

Den andra perioden inleds i samma mönster som den första men Faluns Madelene Pousette kan reducera från nära mål, 3-1 efter drygt fyra minuter. Efter dryga sju minuter in så får Falun powerplayläge. Efter att Storvreta inledningsvis haft bollen så får ändå Falun in en reducering, 3-2. Strax därefter kommer också 3-3 genom Madeleine Högosta. Då tar Viktor Matsenius timeout och läxar upp laget rejält. Men Falun har fått med sig energi och nu växlar lagen chanser med varandra. Faluns Högosta kommer fri men lyckas inte överlista Bägerfeltd. Felicia Wallin har ett fint läge vid mål men skjuter utanför. Storvreta avrundar perioden med fem minuter i powerplay men trots många chanser är det 3-3 efter två perioder.

I den tredje perioden går Storvreta ner på folk och drar upp tempot ytterligare. Man skapar flera farliga chanser men Ida Hedén storspelar i Faluns mål och gör flera kanonräddningar. Men när vi närmar oss mittpunkten av perioden kan inte ens hon stå emot längre. Storvreta gör fyra snabba mål genom Rebecka Larsson, Felicia Wallin och Agnes Aronsson gånger två och plötsligt har Storvreta kontroll på matchen igen, 7-3. Under slutet av perioden handlar det mesta om Storvreta men det blir inga fler mål.

I och med segern är Storvreta fortsatt obesegrade och har ett fast grepp om serieledningen i division 1 GUD.

Storvreta IBK vs IBF Falun Ungdom 7-3

Nästa match är borta mot Hagunda IF i IFU Arena A redan klockan 11:00 på lördag den 19 november.