06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Forsman inför dagens träningsmatch mot Hagunda IF!

10 september 2017 10:25

Idag, söndag, 13:00 spelar Storvretas SSL-lag träningsmatch mot Hagunda IF från allsvenskan. Matchen spelas i Vattholma och tränare Stefan Forsman ser fram emot att matcha in några juniorer i laget i eftermiddag.

Idag väntar träningsmatch mot Hagunda IF.
– Ja, häftigt! Vi har landslagskillarna borta och vi lyfter upp juniorer. Vi ska få in de i det här vi håller på att bygger upp, sen ska de få med sig det till sitt lag, så jag tycker det ska bli skitkul att se vad vi kommer upp med, säger Stefan Forsman.

Vad är tanken bakom att ta med juniorerna?
– Att bygga en tydligare tråd för oss mellan juniorverksamheten och seniorverksamheten och att kunna producera spelare så vi får spelarutveckling. Vi är igång med den ordentligt nu, haft bra möte med tränare från äldsta pojklagen, HJ17 och JAS så vi har en röd tråd för hur vi ska jobba med spelarna. Jag tycker vi är någonting på spåren så det blir jättespännande det här!

Hur kommer ni matcha in juniorerna?
– Nu kommer de att få mentor hjälp, så de blir utspridda och får spela med seniorspelare. De ska få känna sig trygga i det och få tips och råd. Sen är det viktigt att juniorerna själva tar för sig. Nu har de stöd och hjälp men då måste de gå för det.

Vilka bitar vill du ta med annars inför säsongen från matchen?
– Dels är det ju för att våra SSL-spelare ska få jobba med mentorskapet och utbilda andra spelare. Det mår man bra av och då börjar man fundera på hur spelet fungerar. Det är ett bra sätt att utbilda sig själv i spelet också så vi vinner ju en del i vårt eget spel. Sen hoppas vi kunna jobba nära spelidén både med och utan boll naturligtvis så att vi är ett steg på vägen inför veckan som kommer.

Känner du att ni ligger i fas inför SSL-premiären?
– Ja, det tycker jag. Jag tycker också vi tränat bra nu. Det har varit tufft för oss, vi har kört hårt, och jag tycker vi svarar upp på de bra, säger Stefan Forsman.

Välkomna till Vattholma för Storvreta IBK mot Hagunda IF 13:00, gratis entré.